%0 Journal Article %T بازرگانی فرآورده های حلال %J نشاء علم %I بنیاد پیشبرد علم و فن آوری ایران %Z 2008-935X %A طباطبایی, سید محمود %A مظاهری, منصوره %A فرخی, رضا %A موسوی موحدی, علی اکبر %D 2012 %\ 05/21/2012 %V 02 %N 2 %P 15-19 %! بازرگانی فرآورده های حلال %K فرآورده های حلال %K نشان حلال %K استاندارد غذای حلال %K بازرگانی حلال %R %X امروزه بازرگانی فرآورده های حلال به ویژه غذای حلال به عنوان یکی از برنامه های سودمند اقتصادی مورد توجه بیشتر کشورهای مسلمان و حتی غیر مسلمان قرار گرفته است. در چنین شرایطی که کشورهای مسلمان به عنوان بازارِ هدف این نوع بازرگانی ، مورد نظر غیر مسلمانان نیز قرار گرفته اند، قدرت اقتصادی فرآورده های حلال با ایجاد فرصت های شغلی برای مسلمانان، می تواند بازارهای نوینی را ایجاد کند و نوآوری هایی را برای جایگزینی فرآورده های حلال به جای همانند غیر حلال آن ایجاد نماید. هم اکنون برخی از کشور های اروپایی، آسیایی برای بازرگانی فرآورده های حلال برنامه ریزی می نمایند و شرکت هایی در فرانسه و انگلستان فرآورده های حلال را به مشتریان خود از مسلمانان و غیر مسلمانان به خاطر مرغوبیت و کیفیت بالای این فرآورده ها و اقبال همه برای خرید فرآورده های حلال با وجود 30-20 درصدی گرانتر بودن این فرآورده های عرضه نموده و بازرگانی و سود شایانی را از این رهگذر بدست می آورند. در این میان، سازمان کنفرانس اسلامی با عضویت 57 کشور پویا در حال برنامه ریزی برای تهیه یک نشان استاندارد یکسان برای کشورهای اسلامی برای گذاشتن روی فرآورده های خود می باشد تا بتوانند با همکاری یکدیگر این بازار مهم را در دست خود نگه دارند. %U https://www.sciencecultivation.ir/article_242381_784ac873f39a55781b0cf3cb7aad2430.pdf