[1]. رابرتس رویسـتون، (1371). سـرگذشـت اکتشـافات تصـادفی درعلم، مترجم غفرانی، محی الدین، چاپ اول، دانشمند، تهران، ایران.
[2]. محمد عبدالسلام. شکوفایی علم در جهان اسلام، موانع و راهبردها ، ترجمه اصغر افتخاری و غلامرضا خواجه، پزوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
[3]. پروانه اسکندری و علی اکبر صبوری، (1393). منتشر کن یا نابود شو، نشریه نشاء علم، سال پنجم، شماره اول، صفحات 43-38.
[4]. احمد شعبانی و نگار داوری اردکانی، (1392). جغرافیای علم: وضعیت پژوهش در جهان دردهه نخست قرن بیست و یکم: شیراز: مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری- پایگاه استنادی علوم جهان اسلام.
[5]. Shaabani، A. (1998). Synthesis of metallophthalocyanines under solvent-free conditions using microwave irradiation. Journal of Chemical Research، Vol.10، PP 672-673.
[6]. Synthesis of phthalocyanines by microwave irradiation، US 6491796B1، 2001.
[7]. Jefferson، T.، Alderson P.، Wager E.، Davidoff F. (2002). Effects of editorial peer review: A systematic review. JAMA، Vol.287، No.21، PP. 2784-2786.
[8]. Ware، M. (2008). Peer review: Benefits، perceptions and alternatives، PRC Summary Papers، Vol. 4، PP. 4-20.
[9]. Errami، M.، Garner H. (2008). A tale of two citations. Nature، Vol.451، PP. 397-9.
[10]. (2004). Complacency about misconduct، Nature، Vol. 427. Issue no 696.
[11]. Dahlberg، J. (2007). ORI retains its working definition of plagiarism under new regulation. Office of Research Integrity Newsletter، Vol.15. PP. 4.
[12]. Errami، M.، et al. (2008). A database of highly similar citations in the scientific literature. Nucleic Acids Res.
[13]. Chalmers، I. (2006). Role of systematic reviews in detecting plagiarism: case of Asim Kurjak. BMJ، Vol.333. PP. 594-6.
[14]. Link، A. M. (1998). US and non-US submissions: an analysis of reviewer bias. JAMA، Vol.280(3)، PP. 246–247.
[15]. علی اکبر موسوی موحدی، ابوالفضل کیانی بختیاری و جمشیدخان چمنی، (1385). تولید علم جهانی، مفاهیم و بسترهای ارتقاء دانش، فصلنامه تولید علم، شماره 2 ، صفحات 1 – 23.
[16]. علی اکبر موسوی موحدی ابوالفضل کیانی بختیاری و جمشیدخان چمنی، (1382). روشهای تولید و اشاعه یافتههای علمی. مجله رهیافت، فصلنامه سیاست علمی و پژوهشی ، شماره 31، صفحات 5-19.
[17]. علی اکبر موسوی موحدی، (1376). شیوههای نشر و اشاعه یافتههای علمی. مجموعه مقالات همایش روششناسی و فنون تحقیق، دانشگاه تهران، صفحات238 – 204.
[18]. علی اکبر موسوی موحدی و دیگران، (1382). گفتگوی علمی تحت عنوان «جایگاه دانشمندان، اندیشمندان و نهادینه سازی دانش در کشور» مجله رهیافت، فصلنامه سیاست علمی و پژوهشی ، شماره 29، صفحات 134-113.
[19]. ابوالفضل کیانی بختیاری و علیاکبرموسوی موحدی، (1387). نواوری چیست؟ مرور ادبیات،مصادیق و ارایه تعریف جامع. مجله رهیافت، فصلنامه سیاستهای علمی و پژوهشی، شماره 42، صفحات 5-9.
[20]. علی اکبر موسوی موحدی، ابوالفضل کیانی بختیاری و عبدالمجید اسکندری، (1384). ظرفیت سازی ملی. مجله رهیافت، فصلنامه سیاستهای علمی و پژوهشی، شماره 36، صفحات 21 – 26.
[21]. علی اکبر موسوی موحدی ، ابوالفضل کیانی بختیاری، (1385). ظرفیت سازی علمی در راستای سند چشم انداز ایران 1404. مجموعه مقالات همایش سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404، جلد چهارم (جایگاه فنآوری علمی در منطقه) صفحات 73-89.
[22]. مینا نادری، رویا رحیمی وقار و علی اکبر موسوی موحدی، (1390). رهنمودهای اخلاقی برای نویسندگان نوشتارهای پژوهشی. نشریه نشا علم، مجلد2، شماره 1، صفحات 53-57.
[23]. علی اکبر موسوی موحدی، مجتبی امانی و ابوالفضل کیانی بختیاری، (1384). آموزگاران علم و معنی. مجله رهیافت، فصلنامه سیاستهای علمی و پژوهشی، شماره 35، صفحات 66 – 73.
[24]. علیاکبر موسوی موحدی و دیگران. (1381). گفتگوی علمی تحت عنوان «تولید علم، اولویت توسعه کشور» مجله رهیافت، فصلنامه سیاست ت علمی و پژوهشی شماره 28، صفحات 160 – 143.