[۱] رستمی، مروارید، (۱۳۹۲)، بخش بندی بازار گردشگری پزشکی ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی
[۲]. اسمیت، ملانی و مک آئود، نیکولا و روبرتسون مارگارت، (۱۳۹۱)، مفاهیم کلیدی در مطالعات گردشگری، ترجمه جعفر با پیری، انتشارات مهکامه
[3]. Connell, J. (2006). Medical tourism: Sea, sun, sand and... surgery. Tourism Management, 27(6), | 1093-1100.
[۴] رافعی، محمدرضا، (۱۳۸۷)، مدل مناسب کسب و کار در ایران (رویکرد تطبیقی)، پایان نامه پزشکی گردشگری کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی
[۵] حقیقی کفاش، مهدی، ضیایی، محمود، جعفری، قاسم، (۱۳۸۵)، اولویت بندی عوامل مربوط به توسعه گردشگری درمانی ایران، مطالعات مدیریت گردشگری، دوره ۴، شماره ۱۱،
[6]. Heraheshe, S. (2002). Curative tourism in Jordan and its potential development. United Kingdom: Bournemouth University.
[7]. Deloitte Center for Health Solutions. (2008), Medical tourism: Consumers in search of value. Deloitte: Center for Health Solutions.
[8]. Connel, J. (2010). Migration and the globalization of health care. Cheltenham: Edward | Elgar.
[9]. گودرزی، مجید، تقوایی، مسعود، زنگی آبادی، علی، (۱۳۹۳)، توسعه گردشگری پزشکی داخلی در شهر شیراز ، مدیریت اطلاعات سلامت، دوره 11، شماره ۴، ص ۴۹۶-۴۸۵
[10]. Horowitz, M., Rosensweig, J. (2008), Medical tourism vs. traditional international medical travel: a tale of two models. International Medical Travel Journal, 3, 3-30.
[11]. Keckley, P., Underwood, H. (2009), Medical tourism: Update and implications.
[On Line], Available from: URL: http://www.deloitte.com
[12]. Smith, M., Puczko, L. (2009), Health and wellness tourism. London: Routledge.
[13]. Turner, L. (2011). Canadian medical tourism companies that have exited the marketplace: Content analysis of websites used to market transnational medical travel. Global Health, 7(40), 40-42.
[14]. Yu, J., Ko, T. (2012), A cross-cultural study of perceptions of medical tourism among Chinese, Japanese and Korean tourists in Korea. Tourism Management, 33(1), 8-80.
[15]. Alsharif, M., Labonte, R., Zuxun, L. (2010), Patients beyond borders: A study of medical tourists in four countries. Global Social Policy, 10(3), 35- 315.
[16]. Crooks, VA., Turner, L., Snyder, J., Johnston, R., Kingsbury, P. (2011), Promoting medical tourism to India: Messages, images, and the marketing of international patient travel. Social Science & Medicine, 72(5), 32-726.
[17]. Nikolaos, C. (2012), Medical Tourism: A study about motivational factors and the prerequisites for creating acompetitive offer – with a Swedish perspective.
[MSc Thesis]. Swedish, Souderton University, School of Business Studies.
[18]. Altin, M., Singal, M., Kara,D. (2011), Consumer Decision Components for Medical Tourism: A Stakeholder Approach. Proceedings of 16th graduate students research conference,
[۱۹]. نجم آبادی، محمود، (۱۳۶۶)، تاریخ طب در ایران پس از اسلام، تهران، انتشارات دانشگاه تهران
[۲۰]. الگود، سیریل، (۱۳۷۱)، تاریخ پزشکی ایران و سر زمین های خلافت شرقی، ترجمه دکتر باهر فرقانی، تهران، انتشارات امیر کبیر
[۲۱]. عباسی، محمود، (۱۳۸۹)، سخن سردبیر، فصلنامه تاریخ پزشکی، سال دوم، شماره چهارم، ص 7-10
[۲۲]. مصطفوی، جلال، پاکدامن، ابوالقاسم، (۱۳۵۸). مقایسه طب قدیم ایران با پزشکی نوین، تهران، انتشارات دانشگاه تهران
[۲۳]. بدیعی، فرناز، ابراهیمی، عبد الحمید، دیده خانی، حسین، (۱۳۹۵)، شناسایی و رتبه بندی راهکارهای توسعه گردشگری پزشکی؛ مطالعه موردی استان گلستان، تحقیقات بازاریابی نوین، دوره ۶، شماره ۴، ص ۳۶-۲۵