[1]. Mitcham, C.(1994)»>Thinking through Technology: the Path between Engineering and Philosophy, Chicago University Press, P. 11.
[۲] فر دانش، هاشم (۱۳۸۵) «مبانی تکنولوژی آموزشی»، انتشارات سمت
[3]. Devore, P.D.(1965)»Technology: An intellectual Discipline: Journal of Workforce Education and Development Vol. 3, No. 3.
[4]. Olson,D.W.(1958)»Technology and Industrial Arts. Champaign University of Illinois, College of Education, Office of Field Servieces. 15). Warner, W.E. (1965)»A Curriculum To ReflectTechnology», Industrial Arts and Vocational Education, 25 (2), 33-36.
[6]. Ziel, H. (1971»Man, Science and Technology: An Educational Program. Edmomton, Alberta: I.D. B.Press.
[7]. Sawag , N, Steny L.(2002)»A Conceptual Framework for Technology Education: A Historical Perspective». Journal of Technology Studies, 28(2),98-100 2002.
[۸]. محمد زاده، فاطمه (۱۳۸۵) «معلمان فیلسوف، فلسفه تربیتی پستالوزی، مجله رشد معلم، شماره ۲۰۷، ص۳.
[۹]. سیف، علی اکبر (۱۳۷۲)» روانشناسی پرورشی، انتشارات آگاه، چاپ دهم.
[۱۰]. شعاری نژاد، علی اکبر (۱۳۷۳) روان شناسی رشد، انتشارات اطلاعات، تهران، ص. ۲۵.
[۱۱].شکوهی، غلامحسین (۱۳۷۲)، مبانی و اصول آموزش و پرورش»، انتشارات آستان قدس رضوی
[۱۲].صفوی، امان الله (۱۳۶۹) «روند تکوینی و تطبیقی تعلیم و تربیت جهانی در قرن بیستم»، انتشارات رشد
[۱۳]. علاقه مندان، جعفر (۱۳۸۱) «مفهوم آموزش فناوری در آموزش عمومی»، مجله نوآوریهای آموزشی، شماره ۱، سال اول، پاییز ۸۱..
[14]. Brunner,J.S(1960)»The Process of Education. Cambridge». MA: Harvard University Press.
[۱۵]. زمانی، بی بی عشرت (۱۳۸۰)» آموزش فناوری در برنامه درسی آموزش عمومی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه
[۱۹]. باقری، خسرو(۱۳۸۱) «مبانی فلسفی فناوری»، مجله روانشناسی و علوم تربیتی، سال سی و دوم، شماره ۱، ۱۳۸۱ص ۹۸.
[17]. Mcluhan, M(1964)»Unerstanding Media : The Extension of ma. New York McGraw-Hill.
[۱۸]. باقری، خسرو (۱۳۷۷)» تربیت حرفه ای در بستر دیدگاه اسلام»14- 15. فصلنامه حوزه و دانشگاه ، ص
[19]. Habrmas ,Y(1979)>>Technology and science as «Ideology « in Toward a Rational Society» . London: Heinemann.