[۱]. متوسلی، محمود (1389). توسعه اقتصادی: مفاهیم، مبانی نظری، رویکرد نهادگرایی و روششناسی. انتشارات سمت، تهران
[۲]. نادری، ابوالقاسم (1383)، اقتصاد آموزش، تهران، نشر یسطرون
[3]. Adelman, I. (1999). Fallacies in Development Theory and their Implications for Policy, California: Agricultural Experiment Station, Giannini Foundation of Agricultural Economics, Working Paper 887.
[4]. Meier, Gerald, M. (2001). The old generation of development economists and the new in Gerald M. Meier and Joseph E. Stiglitz, Frontiers of development economics; The Future in Perspective. Oxford University Press.
[۵]. متوسلی، محمود (1394). نگاه معرفتشناختی به جایگاه و منشا ناولتی در توسعه اقتصادی، فصلنامه توسعه کارآفرینی، دوره 8، شماره 3، صص 431-413.
[6]. Schumpeter, J. A. (2005). Development. Journal of Economic Literature, 43(1), 108- 120
[۷]. دسوتو، خسوس هورتا (1394). اقتصاد مکتب اتریش، نظم بازار و خلاقیت کارآفرینانه، ترجمه: محمود متوسلی و مهرزاد سعیدی کیا، نشر چشمه، تهران.
[۸]. نادری، ابوالقاسم (1397). مباحث پیشرفته در اقتصاد آموزش (کارایی و اثربخشی درونی)، انتشارات دانشگاه تهران، چاپ اول
[9]. Friedenberg, J., and Silverman, G. (2006). Cognitive science: an introduction to the study of mind, Sage Publications India.
[10]. Kenett, Y. N., & Faust, M. (2019). A semantic network cartography of the creative mind. Trends in cognitive sciences, 23(4), 271-274.
[۱۱]. محمدزاده، پرویز، بهشتی، محمدباقر و اکبری، اکرم (۱۳۹۶)، علوم شناختی رویکردی برای تبیین رفتار اقتصادی مصرفکننده، فصلنامه تحقیقات اقتصادی، دوره ۵۲، شماره ۱، صص ۳۴-۱.
[12]. Melser, D. (2004). The act of thinking, MIT Press.
[۱۳]. موحدی, یزدان, & پورمحمدی (2018). تحلیل فعالیت شناختی مغز در هنگام تفکر طراحانه مبتنی بر خلاقیت. مجله روانشناسی شناختی، 6(2)، 1-10.
[14]. Benedek, M., & Fink, A. (2019). Toward a neurocognitive framework of creative cognition: The role of memory, attention, and cognitive control. Current Opinion in Behavioral Sciences, 27, 116-122.
[15]. Adams, H. (2019). The role of executive function in impulsive consumer purchasing behavior.