[1]. Federal Communications Commission (2010). Connecting America : The National Broadband Plan. Federal communications commission. This is a book?
[2]. Fornefeld, M., Gilles D., and, Elixmann, D. (2008). The Impact of Broadband on Growth and Productivity. A study on behalf of the European Commission
(DG Information Society and Media), Düsseldorf, MICUS Management Consulting GmbH for EC. This is a book? If yes please add the name of publisher?
[4]. OECD (2008). Broadband growth and policies in OECD countries. Paris: OECD.
[5]. Falch, M. (2007). Penetration of broadband services – The role of policies, Telematics and Informatics, Vol. 24, No. 4, PP. 246-258.
[6]. Picot, A. & Christian, W. (2007). The role of government in broadband access, Telecommunications Policy,Vol. 31, No. 10, PP. 660-674.
[7]. Kelly, T., & Carlo, M. R. (2012). Broadband Strategies Handbook, Washington D.C., World bank.
[8]. Jungmihn, J. A. (2012). Broadband Policy in South Korea: the effect of government Regulation on Internet Proliferation, Pacific Telecommunications Council 12, Honolulu, Pacific Telecommunications Council.
[9]. Sharma, A. , Sabbagh, K. & Sinha, J. (2014). Bringing Mass Broadband to India, Roles for Government and Industry, New Delhi, Booz & Company.
[۱۰]. زادهحسین، ا.، استاجی، ع.، محمدی، ا. و رضائی صدرآبادی، م. (1395). ارائه سیاستهای راهبردی توسعه فناوری پهنباند در راستای کاهش وابستگی به نفت در اقتصادی مقاومتی، تهران: مجموعه آثار و مقالات برگزیده دهمین کنگره پیشگامان پیشرفت، صص 2106-2117.
[۱۱]. استاجی، ع.، رعایائی، م. و محمدی، ا. (1396). تحلیل کمی و کیفی اثرگذاری فناوری پهنباند بر اقتصاد، سیاستنامه علموفناوری، دوره 7، شماره 2، تابستان، صص 55-73.
[۱۲]. رعایائی، م.، استاجی، ع. و محمدی، ا. (1400). مدل مفهومی توسعه فناوری پهنباند با تکیه بر تجارب بینالمللی، رشد فناوری، دوره 17، شماره 66، بهار، صص 63-73.
[۱۳]. مستخدمین حسینی، ح. (1394). مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی، ماهنامه کار و جامعه، ش 187، آذر 94.
[14]. World Bank (2009). Economic and Fiscal Impact of Introducing Broadband Networks and Services in Lebanon, The Global Information and Communications Technology Policy Division, Washington, DC, World Bank.
[15]. OECD (2006). Digital content strategies and policies: Digital broadband content. Working Party on the Information Economy, Working Party on the Information Economy, Paris, OECD.
[16]. Kim, Y., Kelly, T. & Siddhartha, R. (2010). Building broadband: Strategies and policies for the developing world, Washigton D.C., The world bank.
[17]. Frieden, R. (2004). Best Practices in Broadband: Lessons from Canada, Japan, Korea and the United States, Pennsylvania, University Park.
[18]. Cook, M. & Healey, N. (2001). Supply Side Policies, Forth, London, Heineman educational publishers.
[۱۹]. مهربانی، و. (1389). مقرراتگذاری در بازار کار و تأثیر آن بر بهرهوری؛ شواهدی از صنایع ایران، پژوهشهای اقتصادی ایران، س 15، ش 45، صص 199-220.
[20]. Frieden, R. (2004). Best Practices in Broadband: Lessons from Canada, Japan, Korea and the United States, Pennsylvania, University Park.
[21]. Ferguson, C. H. (2002). The U.S. broadband problem, brookings, Retrieved from: http://www.brookings.edu/comm/policybriefs/pb105.htm.
[22]. Snieska, V., & Simkunaite, I. (2009). Socio-Economic Impact of Infrastructure Investments, Inzinerine Ekonomika-Engineering Economics, Vol. 63, No. 3, PP. 16-25.
[23]. Kurihara, K. (2007). A Comparative Study of Industrial Policies and Broadband Deployment in the Telecommunications Industry: the case of the U.S., Japan, and Germany, A Thesis for the degree of Master of Arts, Washington, D.C., Communication Cultre and Technology.
[24]. Johnston, R. (2006). Technology Planning in Major Asian Countries: An Analysis of Recent Foresight Reports from China and India & Comparison with Japan and Korea, Canberra, Department of Industry Tourism and Resources, PMSEIC Working Group on Asia.
[۲۵]. درگاهی، ح.، علیپور فلاح پسند، م. و حیدری قره بلاغ، ه. (1389). ارائه مدل شایستگی در توسعه منابع انسانی، راهبرد یاس، س 7، ش 23، صص 91-113.
[26]. Greenstein, S. & Stango, V. (2007). Standards and Public Policy, New York, Cambridge University Press.
[۲۷]. صراف، ع. (1383). فرایند استانداردسازی خدمات در مورد خدمت گیرندگان با رویکرد کیفیت خدمات در بخش دولتی (servoual)، تحول اداری، س 12، ش 45، پاییز، صص 93-114.
[28]. FICORA (2011). Communications markets in Finland, ANNUAL REPORT, Helsinki, Finnish Communications Regulatory Authority.
[۲۹]. نصیری، ب. و عقیلی، س. و. (۱۳۹۱). بررسی آموزش سواد رسانهای در کشورهای کانادا و ژاپن، نوآوریهای آموزشی، س 11، ش 1، صص ۱۳۷-۱۶۲.
[۳۰]. اصغرزاده، ع. و محمدی، ر. (۱۳۸۴). روند قیمت گذاری در صنعت سیمان و برآورد نقش تولید کنندگان در قیمت گذاری این کالا، دوماهنامه بررسیهای بازرگانی، س 3، شماره 13، مرداد و شهریور، صص ۶۲-۶۷.
[31]. Lee, C., & Sylvia, C. (2007). Competitive Advantage of Broadband Internet: A Comparative Study Between South Korea and the United States, Telecommunications Policy, Vol. 28, No. 9-10, PP. 649–677.
[32]. Ministry of Transport and Communications. (2010). Finnish Telecome Policy, Helsinki: Miktor.