[۱]. افشار، فاطمه (1399). بررسی رابطه کارکردهای اجرایی و ویژگی های شخصیت معلم با خود نظم دهی و بهزیستی تحصیلی دانش آموزان معلول جسمی. (پایان نامه کارشناسی ارشد)، دانشگاه علم و هنر یزد.
[۲]. ریاحی، فروغ، خواجه الدین، نیلوفر، ایزدی مزیدی، سکینه، عشرتی، طیبه، نقدی نسب، لیلا (1390). تاثیر درمان حمایتی و شناختی رفتاری بر سلامت روان و باورهای غیر منطقی مادران دارای فرزند مبتلا به اختلال اوتیسم. مجله علمی پزشکی جندی شاپور.
[3]. Deines-Jones, C. (2007). Improving library services to people with disabilities, Amsterdam: Elsevier
[4]. American Library Association. (2006). Library Services for People with Disabilities Policy, Chicago: American Library Association.
[5]. Bennetto, L., Pennington, B. F., & Rogers, S. J. (1996). Intact and im-paired memory functions in autism. Child Development, 67(4), 1816–1835.
[۶]. نهاد کتابخانه های عمومی کشور، (1397)، فراخوان پیشنهاده برای طرح های پژوهشی نهاد کتابخانه های عمومی کشور: سنجش نیازهای معلولان به منظور طراحی خدمات و برنامههای ویژه در کتابخانههای عمومی تهران، نهاد کتابخانههای عمومی کشور، معاونت پژوهش، برنامهریزی و فناوری.
[۷]. دیوان بیگی، اشکان، دیوان بیگی، آرش (1393). مروری اجمالی بر علل اختلال طیف اوتیسم. مجله علوم اعصاب شفای خاتم، سال سوم، شماره 1.
[8]. Helen V. Ratajczak (2011). Theoretical aspects of autism: Causes—A review, Journal of Immunotoxicology, 8:1, pp.7-68.
[9]. Cady M. Stanton, Peter H. Kahn, Jr, Rachel L. Severson, Jolina H. Ruckert, & Brian T. Gill (2008). Robotic Animals Might Aid in the Social Developmen of Children with Autism, Proceedings of the 3rd ACM/IEEE international conference on Human robot interaction, Amsterdam, The Netherlands, pp. 12-15.
[10]. Joanne Kaeding, Diane L. Velasquez & Deborah Price (2017). Public Libraries and Access for Children with Disabilities and Their Families: A Proposed Inclusive Library Model, Journal of the Australian Library and Information Association, 66:2, pp. 96-115.
[۱۱]. فیض آبادی, منصوره, وزیری, اسماعیل, حسینی, سیدعلی, اکبرفهیمی, نازیلا. کتابخانه دوستدار معلول: شاخصها و الزامات. کتابداری و اطلاعرسانی, 1400; 24 (3): 138-169.
[۱۲]. زندیان, فاطمه, بیات بداقی, ناهید, فرخی, فرهنگ. (1388). 'بررسی ساختمان و تجهیزات کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی عمومی و دانشگاهی شهر زنجان از نظر میزان انطباق با استانداردهای بینالمللی برای معلولان جسمی-حرکتی از دیدگاه مسئولان کتابخانهها', کتابداری و اطلاعرسانی, 12(4)، ۲۷۱-۲۴۹.
[۱۳]. کمال الدینی, ناصر, باب الحوایجی, فهیمه, تاج الدینی, اورانوس, حریری, نجلا. (1400). 'پارادایم نقش کتابخانههای عمومی در اطلاعرسانی به معلولین: رویکرد کیفی', کتابداری و اطلاعرسانی.
[15]. Baijal, A., Sattur, K., & Pimpale, V. (2019). DISABLED FRIENDLY LIBRARIES-CURRENT STATUS, DISCUSSIONS AND SUGGESTIONS, Advance and Innovative Research, 244 . (online access).
[16]. Kavishe, G. F., & Isibika, I. S. (2018). Provision of library services for users in wheelchairs at Ardhi University and University of Dar es Salaam Libraries, Library Philosophy and Practice, 2,1-13
[17]. Edwards Cole, E., & Reece, K. (2018). Library Accessibility Recommendations 2018, Oxford: Oxford SU Disabilities Campaign.